De eerste (mid)week...

31 januari 2014 - Rabat, Marokko

Het is al weer vrijdag, de heilige dag van de moslims. Hoewel ik weinig bijzonders heb gedaan deze week, was het goed om even te acclamatiseren denk ik.

Ik zit bij een gastgezin met moeder Karima, vader Mohammed en zusjes Siham&Zoubida, en broer Saad. Die zijn allemaal de hele dag weg, op moeder Karima na. Die zit echter graag binnen:-P verder verblijven hier ook twee Amerikaanse meisjes, maar die zijn ook de hele dag weg. En ik ben vooral bang om te verdwalen in mijn eentje dus ga niet al te ver. Dat komt vanzelf wel, ben hier immers nog vijf maanden. En morgen komt Bo, Nijmeegse medestudent *jeej* dus dat is fijn. En gister is er ook een Nederlandse student bij de nicht van moeder Karima aangekomen dus dat is ook fijn. Mama Karima heeft me duidelijk gemaakt dat ik mag gaan en staan waar ik wil, met familie of mede NIMAR studenten maar met Marokkanen mag dat niet:-P "les Maroccains sont different a la tete''. Een local (m) had me een klein beetje de stad laten zien. En een rondje lopen was oke, maar iets drinken of naar zijn huis gaan of naar de bioscoop gaan was uit den boze. Maar goed dat ik 'nee' zei toen ik vroeg of ik wat wilde drinken hihi. Als antropoloog en islam&Arabisch student weet ik natuurlijk wel een beetje van de lokale m/v verhoudingen.

Verder regent het hier erg veel. Het is welgeteld een dag droog geweest, gisteren.

Daarnaast is het ook errug koud. Heb echt veel te zomerse kleding meegenomen. Slechts een trui:-P en hoewel het buiten niet heel koud is, is dat het wel in huis, want er is geen verwarming.

Ook nog in de eerste de beste touristtrap getrapt, vrouwtjes met henna. Echt lelijk:-P maar het slijt wel weer. Bij de Hasan moskee, het bekendste gebouw in Rabat denk ik. Daar woon ik vlakbij. Het was echt heerlijk om even in de zon te lopen.

Eerste allergische reactie ook achter de rug. Soort van. Een chocolaatje met vulling waar pinda's inzaten, echt feest. Heb denk ik in jaren niet zo'n reactie gehad, dat ik het zelfs 's ochtends nog voelde. Maar goed. Een wake-up call af en toe is nodig nu ik geen mama in de buurt heb die al het eten in de gaten houdt.

Dan kan het vanaf nu allemaal alleen maar beter worden^^

1. Mam:
    31 januari 2014
    We komen langs hoor, leer aub goed de woorden tekst wat je niet mag, het kan ook anders fout gaan, we willen toch graag nog een rondleiding daar, heb vertrouwen in jezelf je kunt het!
    Ben trots op je dat je dit avontuur alleen aan bent gegaan, en ga gauw even een dikke trui halen :)

dz
  2. Hilde:
    31 januari 2014
    oo damn haha! wat een ontdekkingen allemaal. Maar dat kan ook eigenlijk niet anders :P Je hebt gewoon tijd nodig om te wennen. Sunny days komen er heus wel aan! ook qua integratie in Marokko haha! Wanneer ga naar het Nimar? x
  3. Christie:
    3 februari 2014