tijd voor een update

9 juni 2014 - Rabat, Marokko

Voor mijn doen heb ik al heeeel lang niets van mij laten horen. Laten we zeggen dat geen nieuws goed nieuws is. Eigenlijk heb ik ook geen nieuws, behalve dat de laatste week in Rabat aangebroken is. Ik heb zo ongeveer vier maanden lang gedacht dat ik heel erg graag hier weg wilde, maar na de excursieweek zijn verschillende sociale-probleemwolkjes opgelost en is het zo waar leuk geworden hier. Ik heb een paar mensen ontmoet en die hebben er voor gezorgd dat ik bijna vergeet hoe alleen ik geweest ben hier. Was ik ze maar eerder tegen gekomen, maar zo is het niet, rouwig zijn is dus zinloos:-P. dus hoop ik er nog een leuke week van te maken.

Oh toch wel nieuws: woensdag was de algemene ledenvergadering van Umoja om te stemmen over ons kandidaatsbestuur, en we zijn unaniem verkozen!:-D

Afgelopen week was het Mawazine, een van de grootste muziekfestivals in Rabat. Er zijn dan verschillende podia met verschillende muziekthema’s: internationaal, Arabisch, Marokkaans, Afrikaans, Wereldmuziek en nog veel meer. En het mooiste is dat de meeste optredens gratis zijn. Ik ben vrijdag, zaterdag, maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag geweest, onder andere samen met de nieuwe mensen die ik heb leren kennen. Ik heb Justin Timberlake gezien, Jason Derulo, Stromae, Ricky Martin en Alicia Keys gezien op het international podium. Bijna elke avond hebben we daarna in de Macdonalds gezeten (negen mensen in een auto, ja dat past!) en geweerwolfd (spelletje) tot een uurtje of drie elke nacht… En een beetje gezond in daytime. Of geslapen. De week was eigenlijk bedoeld om te leren haha.

Vandaag was/is namelijk het eerste examen. Schrijven is geweest, luisteren is geweest. Straks spreken, wat de helft van het cijfer is. Woensdag Standaard Arabisch en dan ben ik gelukkig klaar! Zondag vertrek ik uit Rabat. Nu zou ik willen dat ik nog een dagje langer kon blijven, aangezien iedereen op maandag of dinsdag vertrekt. En eerder naar Nederland kon, aangezien er in mijn laatste dagen hier van alles in NL gebeurt. Nou ja that’s life, we maken er nog wat van!

Beslamaaa!

1. Edwin:
    11 juni 2014
    Succes met de examens en geniet van het fijne eind van deze bijzondere tijd!
  2. Louis:
    12 juni 2014
    Voordat je er erg in hebt is het zowaar gebeurd.Fijn dat de laatste weken toch erg gezellig waren.Examen is goed gegaan,dus straks weer gezellig in Nederland.
  3. Roelfina:
    13 juni 2014
    Ticket omboeken? ;). Zie je binnenkort!